Skip to main content

#értékesítés #vonzóérzelmilenyomat #blended

Mit gondol, egy gazdasági válságban hány ügyfelet veszít el az az értékesítő, aki nem alakít ki, vagy őriz speciális kapcsolatot az ügyfeleivel? Mert az értékesítő és az ügyfél között egyszerűen nem alakult ki a „kapcsolódás”?

Azt már rég tudjuk, hogy a „nagyon hasonló termékek” idejét éljük. Azt is tapasztaljuk, hogy egyik értékesítő is olyan, mint a másik. Felkészült a termékéből és a saját cégéből. Fejből darálja az USP-ket, egymás után teszi fel a nyitott kérdéseket. Pár óra múlva az ügyfél már nem is emlékszik rá. Sőt, lehet, hogy egy ilyen felpörgött gazdasági helyzetben az ügyfél a videóhívás végét sem várja meg, hogy „lerázza” az értékesítőt.

Egyik értékesítő emiatt legtöbbször pont olyan, mint a másik. Vonzalom alapú értékesítés programunk keretében az értékesítői személyközi hatékonyságot fejlesztjük az ismerkedés szociál-pszichológiájára alapozva. A cél, hogy a résztvevők pozitív, vonzó érzelmi lenyomatot tudjanak kialakítani az értékesítési helyzetekben az ügyfélkezelés során. A Vonzalom alapú értékesítés (VALÉR) tréninget azoknak fejlesztettük ki, akik kivételesek akarnak lenni, még egy olyan környezetben is, ahol az ügyfelek gazdasági nehézségei miatt még nehezebben költenek.

A Trailer

A VALÉR egy gamifikált attitűd- és készségfejlesztő tréning, amelyben a résztvevők egy digitális interaktív sorozat izgalmas történeti keretén keresztül oldanak meg kihívásokkal teli szituációkat először a virtuális térben.

AZ EGYES TÉMÁK ÉS EPIZÓDOK KÖZÖTT a digitálisan megszerzett tudást ültetjük át a mindennapok gyakorlatába Action Session alkalmak során. A tréning programunk fókuszában a vonzó működés áll, ugyanakkor nem célunk mesterkélt viselkedésmintákat a résztvevők személyiségébe plántálni. Hiszünk abban, hogy a vonzó fellépés tanulható, de abban is hiszünk, hogy minden ember a saját módján, a saját, egyedi eszközeivel válhat rátermetté és magabiztossá környezete szemében.

FEJLESZTETT KOMPETENCIÁK

Személyes meggyőzőkészség Konfliktuskezelés Delegálás, bevonás Prezentációs készség Magabiztos fellépés Kapcsolatteremtés Kifogáskezelés Tárgyalástechnika

FEJLESZTETT KPI-ok

Értékesítési ciklus Szerződéskötési arány Cross-sell és az upsell arány Az ajánlásból származó lead arány Net Promoter Score árrés Aktív személyes network Prospect ügyfelek aránya a rendezvényeken Belső és külső ügyfél-elégedettség

A „klasszikus tréning” dilemma

Édesded álmainkból pontosan ismerjük azt a fejlesztési folyamatot, amikor mindenki lelkesen és időre elvégzi az e-learningeket, ami által költség- és időhatékonnyá válik az információ- és tudásátadás a szervezet számára.

Ez az álom régóta foglalkoztatja a HR szakmát rengeteg nem működő megoldást szülve. Mint tudjuk, ezeken keresztül vezet az út általában a megoldásig. Az eddigiekben a probléma többnyire az élvezhetőséggel, a bevonással és ezek miatt résztvevők elköteleződésével volt:

„Az emberek jobb esetben unják, rosszabb esetben utálják az e-learningeket.”

  • Újradefiniált e-learning – tudásátadás interaktív digitális filmsorozaton keresztül
  • Érzelmi bevonódás a fejlesztésbe, „mintha a kedvenc sorozatomat nézném”
  • Visszamérés, kihívások, story-tesztek
  • Élő alkalmakon 100%-ban gyakorlás és testreszabás – leülepedett tudásra alapozva
  • Rugalmas fejlesztési folyamat és felhasználói journey-k
  • Live trainer – fizikai és digitális élő alkalmak
  • Dobozos és egyedi készség-, illetve szervezetfejlesztési programok

A program főbb témái

  • Hogyan lesz élmény az ügyféltalálkozó?
  • A bemutatkozás művészete
  • Tanulható vagy velünk születik? Vonzalom-mítoszok, önbizalom és rátermettség
  • Mi dől el a fejünkben? Félelmek, önkorlátozó feltételezések, kezelése, uralása
  • Minden pillanatban szerepelünk!
  • A vonzó alapműködés: Láng, Szellem, Szabad
  • Érzelmi stimuláció, több mint információ átadás
  • A mester-kommunikátorok titkai: történetmesélés
  • Személyes karakter, személyes brand

Az Actionlab digitális platformján minden csatlakozási pont, tudásanyag, szemléltető videó, illetve az interaktív munkafüzet leírásai és feladatai elérhetőek a résztvevők számára.

Célcsoport

Értékesítők

Ügyfélszolgálati munkatársak

Digitális élő élmény

A távoli tréningtartáshoz egy olyan platformot alakítottunk ki, mely lehetőséget nyújt arra, hogy a felhasználók egy funkcióvesztés nélküli tréningen, vagy fejlesztési folyamaton vegyenek részt:

  • közvetlen, visszajelző kommunikáció a trénerrel
  • páros és kiscsoportos feladatok
  • online, multimédiás, interaktív munkafüzet
  • közösen készített dokumentumok
  • szituációs gyakorlatok,
  • „felkészített” idegenekkel folytatott beszélgetések visszajelzéssel
  • home office kompatibilis.

Klasszikus, személyes classroom élmény

Hosszú éveken át éltünk át fejlesztéseket élőben, közösségben, osztályteremben. Persze ennek mindig meglesz a maga varázsa, még ha a szerepe – a technológia előretörése miatt – érezhetően csökkeni is fog a jövőben.

Bővebben a programról

„Valér” tréning
(PDF)

Blended fejlesztési folyamat
(PDF)

Ha tudni szeretnéd, hogy mit mondtak azok az ügyfeleink (pl. Erste Bank, MOL),
akik már kipróbálták a Valér blended journeyt:

Ügyfeleink