Vonzalom alapú értékesítés

#élmény #ismerkedésszociálpszichológia #vonzóérzelmilenyomat

Emlékezetes érzelmi lenyomatot hagyni az ügyfélben, a megszokott és gyakran unalmas kérdezősködés, majd információátadás helyett. A helyettesíthető termékek és szolgáltatások idejét éljük. Kitűnni a szürke sokaságból, behozhatatlan versenyelőnyt jelentő személyes élményt nyújtani kulcskérdés a 21. században. Sokak szerint erre születni kell. Szerintünk meg nem. Az Actionlab bemutatja a karizmatikus értékesítést fejlesztő interaktív filmsorozatát, amit az NCIS is megirigyelne. A sales képzés műfaját a jelen tartalomfogyasztás és felnőtt tanulás igényeire hangoltunk a Vonzalom Alapú Értékesítés programunkban. Kialakítottunk egy újszerű, blended (vegyesen digitális és off line), képzési ciklusokra tagolt tanulási journeyt.

Sales képzés teljesen új alapokon, élményszerűen: Vonzalom Alapú Értékesítés – VALÉR

Ha tudni szeretnéd, hogy mit mondtak azok az ügyfeleink (pl. Erste Bank, MOL), akik már kipróbálták a Valér blended journeyt:

Ha csak rövid időd van (1:30):

Ha van kedved elmélyedni (4:58):

A program főbb témái
  • Hogyan lesz élmény az ügyféltalálkozó?
  • A bemutatkozás művészete.
  • Tanulható vagy velünk születik? Vonzalom-mítoszok, önbizalom és rátermettség.
  • Mi dől el a fejünkben? Félelmek, önkorlátozó feltételezések, kezelése, uralása
  • Minden pillanatban szereplünk!
  • A vonzó alapműködés: Láng, Szellem, Szabad.
  • Érzelmi stimuláció, több mint információ átadás.
  • A mesterkommunikátorok titkai: történetmesélés, megfigyelés, improvizáció.
  • Személyes karakter, személyes brand.
Az egyedi Actionlab faktor

A tréning programunk fókuszában a vonzó működés áll, ugyanakkor nem célunk mesterkélt viselkedésmintákat a résztvevők személyiségébe plántálni. Visszanyúlunk a gyökerekhez, párkapcsolati ismerkedési helyzeteket idézünk fel. Hiszünk abban, hogy a vonzó fellépés tanulható, de abban is hiszünk, hogy minden ember a saját módján, a saját, egyedi eszközeivel válhat rátermetté és magabiztossá környezete szemében. Célunk az, hogy természetes legyen a kisugárzás, magától értetődő a személyiség ereje.

Fejlesztett készségek és KPI-ok

Fejlesztett kompetenciák:

  • Személyes meggyőzőkészség
  • Konfliktuskezelés
  • Delegálás, bevonás
  • Prezentációs készség
  • Magabiztos fellépés
  • Kapcsolatteremtés
  • Kifogáskezelés
  • Tárgyalástechnika

Érintett KPI-ok:

  • értékesítési ciklus
  • szerződéskötési arány
  • cross-sell és az upsell arány
  • az ajánlásból származó lead arány
  • Net Promoter Score
  • árrés
  • aktív személyes network
  • prospect ügyfelek aránya a rendezvényeken
  • Belső és külső ügyfél-elégedettség
Célcsoport
  • Értékesítők,
  • Ügyfélszolgálati munkatársak
Fejlesztési folyamat

Teljes ciklusú fejlesztési folyamatokban hiszünk.

A Vonzalom alapú értékesítés – VALÉR program blended fejlesztési folyamata egy interaktív sorozatra épülő digitális tananyagból, és az arra épülő, “fizikai” alkalmakból áll. A tudásátadás a számítógép képernyője előtt megtörténik, így a személyes fejlesztési alkalmakkor teljes mértékben testre szabáson és a gyakorláson van a hangsúly. Mivel a résztvevők már a tudás befogadása és ülepedése után érkeznek, lehetőségünk nyílt arra, hogy olyan módszertant alakítsunk ki, amiben szabadon variálható a résztvevők létszáma (12 fős “normál” csoporttól a több száz főig), illetve a személyes alkalmak hossza (fél nap, illetve teljes nap). Ez azt is jelenti, hogy akár egy cégen belül is, különböző résztvevői csoportok eltérő mélységű és hosszúságú folyamaton mehetnek végig – függően attól, hogy a munkájuk fejlesztéséhez mire van igény, vagy mit enged meg a büdzsé.

A VALÉR program tehát nem egy kétnapos tréning, hanem egy tagolt, szakaszokra osztott, az élő és a digitális alkalmakat ötvöző folyamat, mely illeszkedik a felnőttek tanulási szokásaihoz és képességeihez. Gondoljunk bele: énekelni, vagy éppen ping-pongozni sem egy két napos elvonuláson tanulunk meg, hanem hónapok alatt, hétről hétre megtéve a megfelelő lépéseket, amelyek néha a megértést, máskor a tanulást és persze legtöbbször a gyakorlást jelentik.

Az előkészítési szakaszban a lényeg, hogy a résztvevők érzelmileg és értelmileg is bevonódjanak az elkövetkezendő fejlesztésbe. Az érzelmi bevonódást a Kick Off biztosítja számukra, ahol a résztvevők közösen értik meg, hogy mi vár rájuk, és kapnak ízelítőt az interaktív filmsorozat izgalmaiból. Egy tanulási folyamatba az értelmi bevonódást pedig az segíti leginkább, ha a résztvevők pontosan megértik, hogy személy szerint számukra mit fog adni a VALÉR program: milyen fejlődési céljuk eléréséhez ad majd segítséget, amelytől hatékonyabbak és sikeresebbek lehetnek a munkájukban és a magánéletükben. Az előkészítési folyamat egyik fontos állomása a Discovery Session, ahol felmérjük a résztvevők készségeit és részletes írásos visszajelzést kapnak ezekről, valamint egy mini360 felmérés, amely során a résztvevők belsős visszajelzéseket kapnak a fejlesztendő területeikről.

A tréningezési szakaszban visszatérő, több hetes ciklusokban váltják egymást az élő és a digitális alkalmak. A folyamat fontos jellemzője, hogy a tudásátadás 100%-ban digitálisan, az interaktív filmsorozat keretei között történik, majd küldetések segítégével indul be a gyakorlás. Így a személyes alkalmakat – ezek lehetnek fél, vagy egynapos kiscsoportos Action Sessionök, vagy akár többszáz fős Bálterem Workshopok – már teljes mértékben a leülepedett, kipróbált készségek gyakorlására és testreszabására lehet használni.

A követési szakasz felépítése rendkívül szerteágazó lehet, és nagyban függ a cég kultúrájától a csapat méretétől, illetve az elérendő céloktól. Ebben a szakaszban eszközként felmerülhet a team coaching, a shadowing, vagy további fókuszált Action Sessionök / Bálterem workshopok.