Skip to main content
Egyéb kategóriaÉrtékesítésfejlesztésÖsszes

A karizma nem varázslat – de van benne trükk!

“Legyek karizmatikusabb? Köszi, majd parancsra biztos menni fog!”

Ugye ismered azt az embert, aki belép a terembe, és azonnal érezni a jelenlétét? Nem azért, mert harsány, hanem mert valami meghatározhatatlan vonzalmat áraszt, úgy beszél, figyelve a másikra, hogy könnyű kapcsolódni hozzá.

Óriási tévhit, hogy ez velünk született képesség, és nem tanulható. Ehhez persze szét kell szálazni viselkedésmintákra, amelyeket így megérteni és elsajátítani is könnyebb. Éppen erről beszélgettünk a Holnap Hétfő legutóbbi adásában, ahol az értékesítők legnagyobb kihívásairól és lehetőségeiről esett szó.

Hogyan lehet a karizmáról egy social posztban átadni valamit? Nevezzük kihívásnak, de megpróbáljuk, azokkal a fogalmakkal, amelyekről nagyon sok szó esik a podcastben, és számtalan példa is felmerült ezek kapcsán a beszélgetésben.

A karizma megértéséhez három metaforát hívunk segítségül. Láng – Szellem – Szabad olyan viselkedésminták lesznek, amik együttes működésének a megértése teszi fejleszthetővé a karizmát.

🔥 LÁNG – Pozitív, kezdeményező, kitartó.  Energiát visznek a beszélgetésekbe. Megnevettetik a pénztárost péntek délután, vagy éppen pozitív légkört, érzelmi kapcsolódást teremtenek egy meetingen először látott üzleti partnerekkel.

🧠 SZELLEM – A nyugalom szigetére van szükség a káosz közepén. Amikor éppen semmi nem a terv szerint megy, csak átengedik magukon a negatív faktorokat, újrakeretezik a problémákat.

🎭 SZABAD – Merik vállalni önmagukat, még akkor is, ha ez szembe megy az elvárásokkal. Ilyen például az az értékesítő, aki őszintén kimondja, ha az ügyfél igénye irreális, és segíteni szeretne neki megtalálni a legjobb megoldást problémájára.

🎙️ A Holnap Hétfő podcast legújabb epizódjában erről is beszélgetünk: hogyan hat a karizma az értékesítési folyamatra, mit jelent a Láng – Szellem – Szabad egyensúlya, és milyen tárgyalási készségekre van szükség ahhoz, hogy egy közös igazság keresése legyen a cél az értékesítő és a potenciális ügyfél között, ne pedig céljaink erőltetése.

Ha pedig mélyebben érdekel, hogyan fejleszthető az értékesítők karizmája, várjuk a csapatodat a Vonzalom Alapú Értékesítés tréningen!