Skip to main content
Érzelmi intelligenciaÖsszes

Érzelmi intelligencia tréning – Rendezd a konfliktust!

„Soha nem figyelsz másokra!”

„Nyugodj meg!”

„Szedd már össze megad!”

„Miért, mit gondoltál, miért van ez így?”

Szeretnéd, hogy a vezetők is és a munkatársak is hatékonyabban kapcsolódjanak egymáshoz és ügyfeleikhez? Észrevetted, hogy bizonyos helyzetekben nehéz megfelelően reagálni az érzelmileg telített üzleti szituációkban? Felismerted, hogy az érzelmek hatással vannak a csapatdinamikára, az ügyfélkapcsolatokra és a döntéshozatalra, de nem mindig egyértelmű, hogyan lehetne őket tudatosan és konstruktívan kezelni?

Az érzelmi intelligencia fejlesztése kulcsfontosságú ahhoz, hogy sikeres és harmonikus kapcsolatokat építsünk ki, mind a munkahelyen, mind a magánéletben.

Miért fontos az érzelmi intelligencia és az empátia fejlesztése?

Az érzelmi intelligencia (EQ) egy olyan képességhalmaz, amely lehetővé teszi, hogy felismerjük és szabályozzuk saját érzelmeinket, megértsük mások érzéseit, valamint hatékonyan kezeljük az emberi kapcsolatokat és a stresszhelyzeteket. Az empátia az EQ egyik fontos része, a másik érzéseinek elfogadása és elismerése ítélkezés nélkül.

Az érzelmi intelligencia és azon belül az empátia kulcsfontosságú készségek a mai világban, legyen szó üzleti környezetről vagy mindennapi életről. Azok az emberek, akik magas EQ-val rendelkeznek:

  • jobban tudnak együttműködni másokkal,
  • hatékonyabban oldják meg a konfliktusokat,
  • jobban kezelik a stresszt,
  • erősebb és tartósabb kapcsolatokat építenek ki.

Kutatások bizonyítják, hogy a magasabb érzelmi intelligencia erősebb szervezeti elköteleződéssel jár együtt és pozitív kapcsolatot mutat a munkahelyi elégedettséggel és a nagyobb munkahelyi teljesítménnyel is.

A tréning felépítése

Az Érzelmi intelligencia tréning – Rendezd a konfliktust! három fő téma köré csoportosul, három szakaszra osztva a tréninget:

  1. Az érzelmek megértése – hogyan alakulnak ki, és milyen hatással vannak ránk.
  2. Saját érzelmek kezelése – tudatos szabályozási technikák és gyakorlati eszközök.
  3. Kommunikáció – az érzelmekkel teli helyzetek hatékony kezelése. 

A tréning része témánként egy egyedülálló, interaktív élmény, amelyben unalmas feladatok megoldása helyett az érzelmekben gazdag szituációkban kell kiismerni magukat a résztvevőknek. Ezekben a szituációkban az érzelmek sokak számára érthetetlen világát összekötjük a mindennapi logikus működéssel.

Ez a tréningeszköz ötvözi a színházi jelenetrendezés izgalmát és a fejlesztő tréningek hatékonyságát. A résztvevők színészek által előadott jelenetet néznek meg, amelyek egy-egy érzelmileg feszített helyzetet mutatnak be. Ezt követően a résztvevők kis csoportokban feldolgozzák az addig látottakat. A csoportok közösen döntenek a jelenet folytatásáról, amelyet a színészek az általuk vázolt forgatókönyv szerint játszanak tovább. Így a résztvevők nem csupán nézők, hanem aktív alakítói is a történetnek – akárcsak az életben.

A színészekkel való szituációs gyakorlatokat e-learning követi tudásátaással, visszakérdező és elmélyítő tesztfeladatokkal, illetve küldetésekkel. A témaszakaszok végén a résztvevők trénerek segítségével feldolgozzák és a gyakorlatba ültetik a tanultakat. A folyamat sorrendje a három szakaszban ismétlődik (Érzelmek megértése – Saját érzelmek kezelése – Kommunikáció).

Célcsoport

Az Érzelmi intelligencia tréning programot azoknak a szervezeteknek ajánljuk, ahol szükséges fejleszteni a vezetők, értékesítők és a teljes munkatársi csapat érzelmi intelligenciáját (EQ) és empatikus képességeit. Különösen hasznos lehet azok számára, akik a munkájuk során…

  • …szeretnék tudatosabban kezelni saját érzelmeiket és mások reakcióit.
  • …hatékonyabban szeretnének kommunikálni feszült helyzetekben.
  • …megtanulnák, hogyan lehet gyors és jó döntéseket hozni érzelmileg telített szituációkban.
  • …szeretnék növelni a csapatkohéziót.

 

Itt most nem elméleti előadások, hanem valódi helyzetek, valódi döntések és valódi készségek várnak!

 

További információkért keresd bátran Jakobi Dóra kollégánkat a dora.jakobi@actionlab.hu e-mail címen!

Az érzelmi intelligenciával külön adásban foglalkoztunk a Holnap Hétfő podcastban, az Actionlab vállalati hősképző műsorában, hallgasd meg itt: