
“EQ, persze. Kár, hogy nem mérhető a hatása…”
Nos, ez nem igaz. Vannak kutatási eredmények, nem félünk használni ezeket.
Egy Bell Labs tanulmány kimutatta, hogy a csúcsteljesítményű programozók nem IQ-juk vagy technikai tudásuk miatt emelkedtek ki, hanem mert jobban együttműködtek, hatékonyabban kommunikáltak és rugalmasabban kezelték a problémákat.
Daniel Goleman kutatásai szerint az üzleti teljesítménybeli különbségek kétharmadát az EQ adja, nem pedig a szakmai vagy kognitív képességek. Felsővezetői szinten ez az arány 80%-ra nő – azaz a sikeres vezetők kulcsa az érzelmi intelligencia.
Egy MetLife kutatás megállapította, hogy az optimista (magas EQ) hozzáállással rendelkező értékesítők 37%-kal több biztosítást adtak el az első két évükben, és a magas EQ-jú csapatoknál 63%-kal alacsonyabb volt a fluktuáció.
✔ Az EQ közvetlen hatással van a bevételekre és a teljesítményre. Nem pusztán „puha készség”, hanem üzleti versenyelőny.
✔ Nem csak vezetőknek fontos: a magas EQ segíti az értékesítők, mérnökök, ügyfélszolgálatosok és projektmenedzserek sikerességét is.
✔ Befektetés a jövőbe: az EQ fejleszthető, és – amint látható -, kézzel fogható eredménye van annak, ha egy cég áldoz erre.
🚀Az érzelmi intelligencia vállalati fejlesztéséről szól legújabb tréningünk is, amelyet az Actionlab következő üzleti reggelijén mutatunk be döntéshozóknak és felsővezetőknek.
Az Actionlab Holnap Hétfő podcastjének 4. adásában szakértőink az érzelmi intelligencia fejleszthetőségét és előnyeit fejtegetik, hallgasd meg most!