Skip to main content
Stratégia

Tudtad, hogy a Yahhoo 1998-ban csupán 1 millió dollárért megvehette volna a Google-t, de nemet mondtak?

Általa: 2025.01.28.2025. 01. 31.Nincsenek hozzászólások

A Yahoo egykor az internet királya volt, mégis a stratégiai fókusz teljes hiánya miatt mára szinte eltűnt a térképről. A cégnek volt néhány kulcsfontosságú döntése, amelyek erősen elhibázottnak tűnnek utólag.

Az egyik legismertebb ilyen megkérdőjelezhető döntés 1998-ban történt: amikor a Google-t mindössze 1 millió dollárért kínálták nekik, a Yahoo nemet mondott. Évekkel később, 2008-ban ismét elutasítottak egy jelentős ajánlatot – ezúttal a Microsoft 44 milliárd dollárt fizetett volna a cégért. Ezek a döntések, akár jók is lehetettek volna, amennyiben a stratégia mögöttük jó. A probléma nem az egyes döntésekben rejlett, hanem abban, hogy a Yahoo egyszerre próbált mindent csinálni: keresőmotort, híroldalt, e-mail szolgáltatást, közösségi platformot. Mindezt egy időben, fókusz és kiemelkedő irány nélkül. Eközben olyan versenytársak, mint a Google és a Facebook, egyszerű, de fókuszált stratégiákra építettek, és letarolták a piacot.

A Yahoo bukása tökéletes példa arra, miért létfontosságú a tiszta küldetésre és vízióra alapuló fókuszált stratégia egy cég életében. Míg a versenytársak egy irányba haladtak, a Yahoo mindenfelé szétszórta energiáit – és végül mindenhol alulmaradt.

Amennyiben szeretnél könnyebben értesülni a tartalmainkról, kövess minket a közösségi média felületeinken és iratkozz fel a hírlevelünkre

Feliratkozás